نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ادامه بازداشت کارگران و فعالین کارگری

20-می-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: با گذشت نزدیک به چهل روز از بازداشت دو فعال کارگری آرام و فواد زندی، هنوز از وضعیت نامبردگان خبری دردست نیست و سرنوشت این دوفعال کارگری در پاره ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش وب‌سایت کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، خانواده این فعالین روز دو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۴ جهت پی گیری وضعیت آنها، به بازپرسی شعبه ۵ دادگاه انقلاب مراجعه  و خواستار روشن شدن وضعیت ان ها شدند که قاضی پرونده به خانواده نامبردگان گفته است تاریخ بازداشت را به مدت یک ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

آرام وفواد زندی در روز ۲۵ فروردین، توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده و تا به امروز خبری از آنان در دست نیست، لازم به ذکر است که خانواده این فعالین به خاطر بی خبری از وضعیت فرزندان شان، در شرایط بسیارسخت و نگران کننده ای به سر می برند.

همچنین محمود صالحی و پدرام نصرالهی که در روزهای ۸ و۹ اردیبهشت در آستانه روز جهانی کارگر توسط نیروهای لباس شخصی و اطلاعاتی با رفتن به خانه هایشان بازداشت شدند، هم چنان وضعیت نا مشخصی دارند و در سلول های اداره اطلاعات شهرستان سنندج به سر می برند، بر اساس برخی گزارشات دریافتی این افراد را تنها به جرم برخی فعالیت های کارگری و عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری تاکنون در بازداشت نگه داشته اند.

زندانیان