نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ادامه صدور احکام زندان و شلاق برای فعالان دانشجویی

14-جولای-2018

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: در ادامه صدور احکام زندان برای دانشجویان و فعالان دانشجویی، حکم ۲۳ ماه زندان رویا صغیری، دانشجوی دانشگاه تبریز، در دادگاه تجدیدنظر تایید شد. اتهام او «تبلیغ علیه نظام و توهین به ارکان نظام» عنوان شده است.

به گزارش رادیو فردا، او پیشتر هم به اتهام «اخلال در نظم عمومی، شرکت در تجمعات و عدم رعایت حجاب اسلامی» به ۱۰ ضربه شلاق و یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

دو دانشجوی دیگر دانشگاه تبریز یعنی علی کامرانی به سه ماه زندان و علی قدیری هم به شش ماه حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

صادق قیصری روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی هم به ۷ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوع‌الخروجی و ممنوعیت از فعالیت‌های رسانه‌ای محکوم شد.

اخیرا برای فرشته طوسی، علی مظفری، سینا عمران، لیلا حسین‌زاده، سینا ربیعی و محسن حق‌شناس، شش دانشجوی دیگر هم احکامی از یک تا هشت سال زندان صادر شده است.

سپیده فرهان، دانش‌آموخته رشته معماری نیز به اتهام‌هایی امنیتی به شش سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

همزمان احکام زندان پیام شکیبا و مجید اسدی، دو فعال پیشین دانشجویی نیز در دادگاه تجدیدنظر تایید شد. ۱۱سال زندان برای پیام شکیبا و شش سال زندان برای مجید اسدی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی».

بیشتر این فعالان دانشجویی در جریان اعتراض‌های دی ماه سال ۹۶ بازداشت شده بودند.

زندانیان