نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ادامه موج جدید بازداشت‌ها در کردستان/ ۳ فعال میحط زیست دیگر بازداشت شدند

23-اکتبر-2018

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در ادامه موج جدید بازداشت فعالین مدنی و محیط زیستی در شهرهای مختلف کردستان، طی چند روز گذشته ۳ فعال محیط زیست سنندجی دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده‌اند.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه، نیروهای امنیتی به منزل دو برادر فعال محیط زیست سنندجی به نام‌های شوگرد و زانیار گلابی مراجعه کرده و ضمن تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسائل شخصی آنها، نامبردگان را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل کرده‌اند.

همچنین در ادامه این بازداشت‌ها، بامداد روز گذشته ۳۰ مهرماه، نیروهای امنیتی به منزل وریا خسروی، فعال محیط زیستی و از زندانیان سیاسی سابق مراجعه کرده و نامبرده را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

این فعال محیط زیستی پیشتر نیز در آبان ماه سال ۱۳۹۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۴ سال حبس محکوم و بعد از سپری کردن این محکومیت از زندان آزاد شده بود. نامبرده که آن زمان به همراه دو عضو دیگر انجمن سبز کردستان بازداشت شده بود، در زمان بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج جهت اخذ اعترافات تلوزیونی تحت شکنحه شدید قرار گرفته بود.

زندانیان