نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ازدواج اجباری یک دختر ۱۱ ساله در ایلام

9-فوریه-2019

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: یک دختر ۱۱ ساله به نام “رها” در یکی از روستاهای اطراف ایلام بعنوان زن دوم، به عقد یک مرد پنجاه ساله که دارای ۷ فرزند است درآمد. پدر “رها” در ازای دریافت ۱۵ میلیون تومان با ازدواج دختر بچه خود موافقت کرده است.

به گزارش جمعیت خیریه امام علی، شش ماه پیش، یک دختر بچه به نام “رها” در یکی از روستاهای اطراف ایلام به اجبار به عقد یک مرد میان‌سال درآمد.

“رها” که فقط ۱۱ سال دارد، در حالی به عقد این مرد ۵۰ ساله درآمده است که این مرد یک همسر و هفت فرزند دیگر نیز دارد. فرزندانی که احتمالاً همسر جدید پدرشان هم‌سن بچه‌های آنها است.

شش ماه پیش، پدر رها  در ازای دریافت ۱۵ میلیون تومان با ازدواج دختر بچه خود موافقت کرده بود.

رها متولد ۸۵ است. حتی هنوز به بلوغ جنسی هم نرسیده و عادت ماهانه‌ی زنانه را تجربه نکرده است؛ اما حالا به گفته‌ی همسر اول آن مرد، هر شب رابطه‌ی جنسی را تجربه می‌کند؛ رابطه‌ای که از آن وحشت دارد و مانند یک کودک، هر روز با گریه و زاری، سراغ پدر و مادرش را می‌گیرد. گریه‌هایی که در میان صدای پرتوان مدافعان ازدواج دختران زیر ۱۳ سال به گوش هیچ کسی نمی‌رسد و ره به جایی نمی‌برد؛ تا رها در بند بماند.

این دختر ۱۱ ساله مجبور است به جای بازی و شادی در کوی و برزن، هر شب به مویه و گریه‌ی رابطه با مردی ۵۰ ساله بنشیند و قانون نیز راه را بر این مسیر نبندد. وضعیت دشواری که پیش بینی سرانجام کودک قربانی را با دشواری و ابهام روبرو کرده است.

زندانیان