نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

از شرکت مولانا عبدالحمید در کنفرانس بین المللی انجمن جهان اسلام ممانعت شد

23-فوریه-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان که به کنفرانس بین المللی انجمن جهان اسلامی دعوت شده بود برای دومین بار در پی ممانعت نیروهای امنیتی از سفر وی روز یکشنبه ۳ اسفند به زاهدان بازگشت.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، آقای اسماعیل زهی به منظور شرکت در کنفرانس رابطه العالم السلامی از زاهدان به تهران عزیمت کرده بود و همه مقدمات سفر خارجی از قبیل گرفتن ویزا و بلیط انجام شده بود اما دستگاههای امنیتی پس از دو روز انتظار به وی اجازه ندادند به این سفر برود و ناچارا ایشان روز یکشنبه به زاهدان برگشت.

کنفرانس رابطه العالم الاسلامی با موضوع “مبارزه با تروریسم” از دیروز یک شنبه آغاز شد و به مدت دو روز در مکه برگزار می شود.

انجمن جهان اسلام (رابطه العالم الاسلامی) بزرگ ترین مرکز علمی و دعوی اسلامی جهان و مقر آن در مکه است. این انجمن همه ساله کنفرانس های بین المللی در زمینه فقه ، دعوت اسلامی و موضوع های مهم جهان برگزار می کند.

مولانا عبدالحمید که یکی از اعضای دائم این انجمن علمی است اسفند ماه سال گذشته نیز از شرکت در این کنفرانس با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شد.

آقای اسماعیل زهی چندی پیش به دلیل فعالیتهای حقوق بشری خود جایزه سالانه حقوق بشر را از کانون مدافعان حقوق بشر دریافت نمود.

زندانیان