نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

استان بوشهر؛ ۸ پرونده محکوم به اعدام در سال گذشته با رضایت اولیاء دم مختومه شد

24-ژوئن-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت که سال قبل ۸ محکوم به اعدام در استان بوشهر با سازش و رضایت اولیاء دم بخشیده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی جمادی با اشاره به افزایش ورودی پرونده‌های قضایی در استان بیان کرد: “۱۸۵ هزار پرونده سال قبل وارد دستگاه قضای استان بوشهر شد که نسبت به سال ماقبل آن ۹ درصد افزایش دارد”.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به مختومه شدن ۱۸۱ هزار پرونده در دادگاه‌های مختلف استان به پرونده‌های اجرای احکام پرداخت و افزود: “۳۸ هزار پرونده سال قبل به اجرای احکام وارد که ۳۵ هزار پرونده آن مختومه شد”.

جمادی از کاهش پرونده‌ها به دادگاه‌های تجدید نظر خبر داد و افزود: “۱۵ درصد پرونده‌های دادگاه‌های استان بوشهر به دادگاه‌های تجدید نظر ارسال و بیش از ۹۵ درصد آن مختومه شده است”.

وی با بیان اینکه در بسیاری از پرونده‌های قضایی در مرحله ابتدایی با عدم اعتراض طرفین مواجه است گفت: “بیشتر پرونده‌ها به صلح و سازش منجر و این مهم بیشتر در شورای حل اختلاف محقق می‌شود”.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر خاطر نشان کرد: “در راستای ترویج فرهنگ گذشت‌، سال قبل ۸ محکوم به اعدام در استان بوشهر با صلح و سازش و رضایت اولیاء دم بخشیده شد”.

زندانیان