نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اسرافیل سلطانیان به اداره آگاهی منتقل شد

13-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: روز گذشته اسرافیل سلطانیان فعال مدنی آذربایجانی از زندان اوین تهران به اداره آگاهی منتقل شد.

 

به گزارش اویان نیوز، یکشنبه ۲۲دی۹۲ اسرافیل سلطانیان فعال مدنی آذربایجانی ساکن شهر گلستان (از شهرهای اطراف تهران) پس از ۴۰ روز بازداشت از زندان اوین به اداره آگاهی منتقل شده است.

 

گفته می شود انتقال این فعال آذربایجانی از زندان اوین به اداره آگاهی به دلیل برگزاری دادگاه در روز دوشنبه ۲۳دی۹۲ برای رسیدگی به اتهامات وی صورت گرفته است.

 

بنا به این گزارش، مهدی جعفرزاده وکیل مدافع این فعال آذربایجانی برای مطالعه پرونده وی به دادگاه انقلاب بهارستان مراجعه کرده و مسئولان قضایی مانع از اینکار شده اند.

 

این فعال آذربایجانی در مدت بازداشت خود در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و شرایط نامناسب بازداشتگاه به مدت چند روز در اعتصاب غذا بسر برده است.

 

وی ۲۰آذر۹۲ پس از ۱ هفته بازداشت در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند متادون این زندان منتقل شده است.

 

چهارشنبه ۱۳آذر۹۲ ماموران امنیتی اسرافیل سلطانیان فعال مدنی آذربایجانی را پس از ۳روز بازداشت در اداره اطلاعات شهر گلستان به بند ۲۰۹ زندان اوین (بند امنیتی زندان اوین) منتقل نمودند.

 

قاضی حسن‌زاده رئیس دادگاه عمومی اسلامشهر اتهام اسرافیل سلطانیان را تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی اعلام کرده است.

 

یکشنبه ۱۰آذر۹۲ ماموران امنیتی با مراجعه به محل کار اسرافیل سلطانیان در شهر گلستان این فعال مدنی آذربایجانی را بازداشت و به اداره اطلاعات شهر گلستان انتقال دادند.

 

ماموران امنیتی در مراجعه به محل کار این فعال آذربایجانی لوازم شخصی، کتابها و جزوات وی و حتی قرآنی که ترجمه ترکی داشته با خود برده اند.

 

ماموران امنیتی به هنگام بازداشت این فعال مدنی آذربایجانی دلیل بازداشت وی را پخش اعلامیه ای در روز عاشورا عنوان داشته اند.

 

ظاهرا روز عاشورای سال جاری علامیه ای در حمایت از آوره گان قره باغ کوهستانی، در شهرهای اسلامشهر، گلستان و اکبرآباد در استان تهران پخش شده است.

 

اسرافیل سلطانیان از ناحیه دو پا معلول بوده و قادر به راه رفتن بر روی پاهای خود نمی باشد و برای حرکت از ویلچر استفاده می کند.

 

پیشتر این فعال آذربایجانی در سالگرد تظاهرات خرداد ۸۵ در آذربایجان در خرداد سال ۸۶ در شهر اردبیل بازداشت شده بود.

زندانیان