نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اسرافیل سلطانیان به بند متادون زندان اوین انتقال یافت

12-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: اسرافیل سلطانیان فعال مدنی آذربایجانی به بند متادون زندان اوین انتقال یافت.

 

به گزارش اویان نیوز، ۲۰آذر۹۲ اسرافیل سلطانیان فعال مدنی آذربایجانی پس از ۱ هفته بازداشت در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند متادون این زندان انتقال یافت.

 

اسرافیل سلطانیان روز جمعه ۱۵آذر۹۲ طی تماس تلفنی با خانواده خود، اعلام کرده در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و شرایط بسیار نامناسب بند امنیتی ۲۰۹ اوین به خصوص برای معلولان دست به اعتصاب غذا زده است.

 

به استناد برخی گزارش های تایید نشده، این فعال آذربایجانی از روز اول بازداشت خود در اعتصاب غذا بسر می برد.

 

چهار شنبه ۱۳آذر۹۲ ماموران امنیتی اسرافیل سلطانیان فعال مدنی آذربایجانی را پس از ۳روز بازداشت در اداره اطلاعات شهر گلستان به بند ۲۰۹ زندان اوین (بند امنیتی زندان اوین) منتقل نمودند.

 

قاضی حسن‌زاده رئیس دادگاه عمومی اسلامشهر اتهام اسرافیل سلطانیان را تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی اعلام کرده است.

 

یکشنبه ۱۰آذر۹۲ ماموران امنیتی با مراجعه به محل کار اسرافیل سلطانیان در شهر گلستان این فعال مدنی آذربایجانی را بازداشت و به اداره اطلاعات شهر گلستان انتقال دادند.

 

ماموران امنیتی در مراجعه به محل کار این فعال آذربایجانی لوازم شخصی ، کتابها و جزوات وی و حتی قرآنی که ترجمه ترکی داشته با خود برده اند.

 

ماموران امنیتی به هنگام بازداشت این فعال مدنی آذربایجانی دلیل بازداشت وی را پخش اعلامیه ای در روز عاشورا عنوان داشته اند.

 

ظاهرا روز عاشورای امسال علامیه ای در حمایت از آوره گان قره باغ و جنایات داشناک های ارمنی در شهرهای اسلامشهر، گلستان و اکبرآباد در استان استان تهران پخش شده است.

 

پیشتر این فعال آذربایجانی در خرداد سال ۸۶ در شهر اردبیل بازداشت شده بود.

زندانیان