نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اسید پاشی مرگبار در جنوب تهران

5-ژوئن-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مرد افغانستانی که در سناریوی عجیب هدف اسید پاشی شبانه قرار گرفته بود پس از چند روز جدال با مرگ تسلیم شد.

به گزارش رکنا، ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه ظهر شنبه ۱۵ خرداد ماه امسال مسئولان بیمارستان شهید مطهری ماجرای مرگ قربانی اسید پاشی روی تخت بیمارستان را به ماموران کلانتری ۱۰۳ ونک مخابره کردند.

ماموران با حضور در بیمارستان پی بردند که قربانی اسید پاشی مردی افغانستانی است که چندی پیش در حالی که از ناحیه صورت و بدن هدف اسید پاشی قرار گرفته بود به کمک یکی از دوستانش به بیمارستان منتقل شده است.

در ادامه تیمی از ماموران پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران برای کاوشگری این اسید پاشی مرگبار وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به سراغ مرد همسایه که مرد افغانستانی را به بیمارستان رسانده بود رفته و او را هدف تحقیق قرار دادند و وی گفت: “هفته گذشته در خانه ام در محله ۱۳ آبان بودم که ساعت ۳ بامداد فریادهای سوختم سوختم مرد همسایه را که ۳۳ سال دارد شنیدم”.

وی افزود: “شوکه شده بودم و به سرعت خودم را به جلوی در خانه اش رساندم و دیدم که در آپارتمانش باز است به همین خاطر وارد خانه شدم و با توجه به ناله های سوختم و درخواست کمک مرد افغانستانی متوجه سناریوی اسید پاشی شده و او را به سرعت به بیمارستان شهید مطهری رساندم”.

کارآگاهان در گام بعدی پی بردند که مرد قربانی ماجرای اسید پاشی همسر و یک بچه دارد اما از همان لحظات ابتدایی ماجرای اسیدپاشی به طرز عجیبی ناپدید شده اند و مشخص شد که از چندی پیش زن افغانستانی و همسرش دچار اختلاف شده اند.

بنا به این گزارش، بازپرس ایلخانی با توجه به تحقیقات به دست آمده دستور داد تا عامل این اسید پاشی مرگبار دستگیر شود تا پرده از راز این اسید پاشی مرگبار برداشته شود.

زندانیان