نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اطلاعیه ی جمعی از مادران پارک لاله پیرامون اعتصاب غذای حسین رونقی و زلیخا موسوی

29-آگوست-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: جمعی از مادران پارک لاله اطلاعیه ای پیرامون اعتصاب غذای حسین رونقی و زلیخا موسوی منتشر کرده و نسبت به خطراتی که این مادر و فرزند را تهدید می کند، هشدار داده اند.

 

متن این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن در اختیار سایت نفس در قفس قرار گرفته، به شرح زیر است:

 

* صدای زلیخا موسوی مادر حسین رونقی را بشنوید: «جان پسرم شدیدا در خطر است، حسین را نجات دهید»!

حسین رونقی زندانی ۲۶ ساله، در اثر بی توجهی مسئولان به رعایت حقوق قانونی زندانی و حبس او در زندان انفرادی به مدت ۱٣ ماه، یک کلیه ی خود را از دست داده و ۲۰ درصد کلیه ی دیگرش از کار افتاده است. او برای کوچکترین خواست قانونی خود یعنی مرخصی درمان، از روز جمعه ۱٨ مرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده است و در چنین شرایط جسمانی، جان اش به شدت در خطر است.

مسئولان به درخواست حسین رونقی و درخواست های مکرر پدر و مادرش تاکنون پاسخی نداده اند.

ما با تاکید بر گفته های پدر و مادر حسین رونقی می گوییم: طبق همان قانونی که به حسین رونقی حبس داده، او باید تحت درمان قرار گیرد.

زلیخا موسوی مادر حسین برای شنیده شدن صدایش و نجات جان فرزند دلبندش نیز دست به اعتصاب غذا زده است و ۹ روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد و حال ناگواری دارد. در دیدار تعدادی از مادران پارک لاله با زلیخا موسوی، برای حمایت از او و خواسته برحق اش، مادر حسین با صدایی گرفته ناشی از ضعف می گوید: «تا وقتی به حسین مرخصی درمان ندهند دست از اعتصاب برنخواهم داشت. قبلا هم، چند سال پیش، یک بار اعتصاب غذا کرده بودم، وقتی حسین در انفرادی بود و به من ملاقات نمی دادند و بعد از ۵ روز به من ملاقات دادند. امیدوارم حالا که جان او در خطر جدی است، سریع به خواسته ما جواب مثبت بدهند».

این مادر و فرزند با نثار ذره ذره از جانشان، ظلمی را به نمایش گذاشته اند که بر زندانیان می رود. این ظلم کی پایان خواهد یآفت؟

آیا مسئولان قضایی و زندان قصد تکرار جنایتی را دارند که بر هدی صابر رفت؟

وضعیت جسمی و روحی حسین رونقی وخیم و شدیدا نگران کننده است. ما تعدادی از مادران پارک لاله، همچون زلیخا موسوی این مادر رنج دیده، نگرانی شدید خود را از وضعیت جسمی و روحی حسین رونقی اعلام می کنیم و از مسئولان قضایی می خواهیم، هر چه سریع تر به وظایف قانونی خود عمل کنند و بیش از این جان عزیزی را به خطر نیاندازند.

مسئولان جمهوری اسلامی باید در مقابل قانون، مردم و مادران این سرزمین پاسخگو باشند. ما فرزندان خود را با خون دل، در شرایط سخت ایران، به ثمر رسانده ایم و انتظار داریم اگر از این سرمایه های ملی نمی توانند برای پیشرفت کشور استفاده کنند، حداقل آنان را نابود نکنند. ما فرزندان خود را دلسوز و متعهد پرورش داده ایم و انتظار نداریم به جرم کمک به هموطنان زلزله زده، جان عزیر آن ها را به خطر بیآندازند.

ما مسئولان حکومت جمهوری اسلامی را مسئول سلامت و جان حسین رونقی و زلیخا موسوی می دانیم و ضمن حمایت از خواسته ی برحق این مادر، همه ی نهادها و شخصیت های حقوق بشری و آقای دکتر احمد شهید و همه ی وجدان های بیدار را به کمک می طلبیم تا برای نجات جان حسین رونقی تلاش کنند.

 

جمعی از مادران پارک لاله

۵ شهریور ۹۲

زندانیان