نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتراضات دیماه ۹۶، پریسا رفیعی فعال صنفی دانشجویی جهت گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد

7-جولای-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۱۷ تیر ۱۳۹۹: پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشجویی دانشگاه تهران، روز جاری ۱۷ تیر ۱۳۹۹ جهت گذراندن دوران محکومیت یک سال حبس تعزیری خود بعد از مراجعه به اجرای احکام دادسرای زندان اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، مادر پریسا رفیعی فعال دانشجویی دانشگاه تهران به زندان اوین منتقل شد. خانواده این فعال دانشجویی در صفحه شخصی توئیتر خود از انتقال خانم رفیعی به بند زنان زندان اوین خبر دادند.
لازم به یادآوری است که پریسا رفیعی دانش آموخته عکاسی از دانشگاه تهران، در دیماه ۹۶ ، در بحبوحه تظاهرات سراسری مردم ابران در دوم اسفند ۹۶ بازداشت و در روز ۲۸ اسفند به قید وثیقه تا روز دادگاه آزاد شده بود . این دانشجوی ۲۲ ساله اهل زنجان، از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” مجموعا به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده بود. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید و در آذرماه سال ۹۸ مشمول عفو شده و به یک سال حبس کاهش پیدا کرد.

برچسب ها:

زندانیان