نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای زندانی بند ۷ اوین در پی محدودیت های جدید زندانبانان

11-ژانویه-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: «داوود اسدی»، زندانی بند قرنطینه هفت زندان اوین از روز گذشته در اعتراض به وضعیت بد زندان و عدم رسیدگی به وضعیت حاد پزشکی خود، دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.

به گزارش سحام؛ این زندانی سابق بند ٣۵٠ که با مجازات ٧ سال زندان روبروست، دراعتراض به تنبیه زندانیان توسط مقامات زندان که درپاسخ به نگارش نامه به «بان کی مون» صورت گرفته دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

طبق گزارش‌های ارسالی، مقامات زندان در واکنش به این نامه سرگشاده، آب گرم، سیستم گرمایش و هم‌چنین گاز مصرفی زندان را قطع کرده‌اند.

«داوود اسدی» ٨ ماه پیش به دلیل مشکلات در ناحیه استخوان لگن و سیاه شدن مفاصل آن به بیمارستان اعزام و مورد عمل جراحی قرار گرفت، ولی شرایط سخت زندان ازجمله عدم اعزام مجدد به مرکز درمانی و خصوصا سرمای شدید ناشی از قطع سیستم‌های گرمایشی زندان، باعث بروز دردهای شدید در محل جراحی وی شده است.

قطع آب گرم، خاموشی بخاری‌ها و قطع گاز زندانیان پس از نگارش نامه ۴۵ زندانی به‌بان کی مون – دبیرکل سازمان ملل- به عنوان اقدام تنبیهی برای زندانیان درنظر گرفته شده است.

این زندانی بیمار تهدید کرده است تا پایان برنامه تنبیهی زندان و در صورت اعزام به بیمارستان، به اعتصاب خود پایان خواهد داد.

برچسب ها:

زندانیان