نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای زندانی سیاسی افشین بایمانی در مقابل اخاذی معاون دادستان

14-نوامبر-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: افشین بایمانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر که بیستمین سال حبسش را سپری می کند ، در اعتراض به کارشکنی امین وزیری، معاون دادستانی، در مقابل اعزام وی به مرخصی از عصر روز یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ تا مشخص شدن وضعیت‌اش اعلام اعتصاب غذا کرده است

بنا به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، زندانی سیاسی افشین بایمانی از عصر روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۸در مقابل آنچه که «اخاذی معاون دادستانی»، تحت عنوان گشایش پرونده جدید در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست بازپرس شاه محمدی، در مقابل اعزام به مرخصی نامیده، دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع دراین خصوص به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت:‌« در حالی که زندانی سیاسی افشین بایمانی بعد از ۲۰ سال تحمل زندان امکان مرخصی چند روزه‌ای یافته است، نماینده دادستان با شاکی سازی و به جریان انداختن پرونده‌ای ساختگی که حتی قضات شعبه های ۳و ۷ کیفری امور جنایی هم بدلیل مختومه و تعیین تکلیف شدن پرونده در ۲۰ سال پیش و نبود ادله کافی از پذیرش آن امتناع کرده اند، مرخصی آقای باایمانی را متوقف و منوط به پرداخت جریمه و غرامت کرده است».

این منبع در ادامه با اشاره به برگزاری یک جلسه دادگاه در شعبه ی ۷ کیفری امور جنایی ادامه داد:‌» پرونده به شعبه ۷ دادگاه کیفری یکم تهران ارجاع شده (قاضی کیخا) و بعد از یک جلسه برگزاری دادگاه پرونده بدلیل نبود ادله و مستندات مجددا به بازپرسی ارجاع شد. و حالا امین وزیری معاون دادستان برای اعزام مرخصی آقای باایمانی قرار چهار دیه کامل (یک میلیارد و دویست میلیون )را صادر کرده است».

لازم به ذکر است که افشین بایمانی در سال ۷۹ به اتهام پناه دادن به برادرش که از هواداران سازمان مجاهدین خلق بود ابتدا به اعدام محکوم شد و بعد از ۶ سال به حبس ابد تقلیل داده شد و ایشان هم‌اکنون بیستمین سال حبس خود را در زندان رجایی‌شهر سپری می کند. آقای بایمانی متاهل و دارای فرزند می‌باشد.

زندانیان