نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای زینب جلالیان و سهیلا حجاب در زندان قرچک

24-ژوئن-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۳تیر ۱۳۹۹: زینب جلالیان و سهیلا حجاب در اعتراض به شرایط بد خود در زندان قرچک و خواست انتقال خود از این زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، زینب جلالیان، زندانی سیاسی که در اردیبهشت ماه از زندان خوی به زندان قرچک منتقل شده است از روز شنبه ۳۱ خرداد در اعتراض به این جا به جایی  دست به اعتصاب غذا زده ست.

همچنین سهیلا حجاب، زندانی سیاسی  از تاریخ ۲۷ خرداد در اعتراض به نگهداری خود در زندان قرچک ورامین و تحت فشار قرار دادن خانواده‌اش، در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

خانم حجاب در روزهای گذشته  با انتشار پیام صوتی، علاوه بر پافشاری به ادامه اعتصاب غذا و در خواست از مردم برای اعتراض خواسته های خود از اعتصاب غذا را بسته شدن هرگونه پرونده برای اعضای خانواده بخصوص برادرش، انتقال زینب جلالیان از زندان قرچک به هر جا که  خودش میخواهد و در پایان انتقال خود به زندان اوین را عنوان کرده است.

 

زینب جلالیان با توجه به شرایط بسیار وخیم زندان در روزهای گذشته به کرونا مبتلا شده و هیچگونه رسیدگی  پزشکی به وی صورت نگرفته است. وی هم اکنون در بند قرنطینه زندان قرجک  نگهداری می‌شود.

زندانیان