نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای لطیف حسنی در زندان مرکزی تبریز

18-می-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: لطیف حسنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز اعتصاب غذای خود را از امروز ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز کرد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو زندانی «یئنی‌گاموح» در اعتراض به کارشکنی مسولان در روند انتقال‌اش به شهر محل سکونت خود و در حمایت از مطالبات آیت مهرعلی‌بیگلو دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع در همین زمینه به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «پس از مدت‌ها دوندگی مسولان در تهران با انتقال دکتر حسنی به کرج موافقت کردند اما در آخرین مرحله رییس سابق سازمان زندان‌ها با این امر مخالفت کرد.»

لطیف حسنی و همسرش ساکن شهر کرج بوده و اکنون نیز همسر این زندانی سیاسی برای ملاقات وی مجبور است مسافت کرج تا تبریز را بپیماید.

شایان ذکر است، آیت مهرعلی‌بیگلو دیگر عضو زندانی «یئنی‌گاموح» در زندان مرکزی تبریز هم‌اکنون در سی و چهارمین روز اعتصاب غذای خود و در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

این زندانی سیاسی از روز ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در اعتراض به تهدید، احضار و دستگیری اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز آزار و اذیت مضاعف آنان از جمله تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونت‌شان، تفتیش منازل زندانیان به طرزی خشن و ایجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نیز عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

زندانیان