نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای ۴ برادر در زندان ارومیه در اعتراض به تایید حکم علی و حبیب افشاری

3-آگوست-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ۴ زندانی برادر و کرد زندان ارومیه در اعتراض به تایید حکم اعدام علی و حبیب افشاری ؛ علیرغم وعده های پیشین ؛ دست به اعتصاب غذا زدند.

 

دلیل این اعتصاب این چهار برادر ، اعتراض به وعدەهای دروغین مسئولین قضایی مبنی بر لغو حکم اعدام علی و حبیب افشاری، میباشد.

 

 

بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تایید حکم اعدام علی و حبیب افشاری ، دو زندانی سیاسی زندان ارومیه ، روز گذشته به ایشان ابلاغ شده است .

 

این در حالیست که پیشتر و بنا بر وعده کمیسیون حقوق بشر اسلامی استان آذربایجان غربی ؛ زندانیان مذکور در انتظار لغو حکم اعدام خود بودند.

 

خدیجه افشاری خواهر این ۴ زندانی سیاسی کرد در گفتگوی تلفنی با “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت : مدتی پیش باخبر شدیم که ، در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۲ وعده لغو حکم اعدام دو تن از برادرانم از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی استان آذربایجان غربی به آنها ابلاغ شده است و به آنان گفته شد :مجددا دادگاهی می‌شوند. اما متاسفانه امروز طی نامەای که از طرف این کمیسیون برایشان ارسال شده، اعلام کردند که حکم آنها کماکان اعدام است و هیچ گونه تغییری در پرونده صورت نگرفته است.

 

به اعتراض به این حکم هر چهار برادرم در زندان به اعتراض به این وعده دروغین مسئولین زندان ، امروز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ دست به اعتصاب غذا زدند.

 

علی افشاری متولد ۱۳۵۹ شمسی به همراه برادرش حبیب الله افشاری متولد ۱۳۶۷ شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که سال گذشته از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده اند .

 

حکم صادره در دی ماه دو سال پیش به آنها در زندان ارومیه ابلاغ شد که سال گذشته نیز دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد. دو برادر دیگر آنها به نامهای جعفر و ولی افشاری که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال زندان محکوم و این چهار برادر هم اکنون در زندان مرکزی اورمیه بە سر می برند.

 

خواهر این چهار برادر زندانی سیاسی کرد ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمانی علی افشاری، گفت که وی به علت خونریزی داخلی و عفونت بیش از حد که بر اثر اصابت گلوله و شکنجه‌ در زندان مرکزی ارومیه حالش وخیم است. و حالا هم در اعتصاب غذا جانش به خطر می افتد. نامبرده در حالی که خیلی نگران وضعیت برادرانش بود گفت که از تمامی انسانهای آزاده می خواهم که صدای ما و صدای مظلومیت برادرانم را به گوش جهانیان برسانند تا بلکه راه برای آزادی و شکستن حکمشان هموار شود.

زندانیان