نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای ۵ زندانی سیاسی در زندان مرکزی تبریز

14-جولای-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ۵ تن از فعالین دربند آذربایجانی در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب غذا زدند .

به گزارش اویان نیوز، شنبه ۲۲ تیر ۹۲ محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی و بهبود قلیزاده فعالین مدنی آذربایجانی در اعتراض به رای صادره دادگاه انقلاب تبریز دست به اعتصاب غذا زدند.

این فعالین که همگی از اعضای تشکیلات “یئنی گاموح” می باشند پس از ارائه نامه اعتصاب غذای خود به مسئولین بند ۸ کاردرمانی زندان تبریز اعتصاب غذای خود را شروع نموده اند.

در روزهای گذشته وضعیت سلامتی شهرام رادمهر و بهبود قلیزاده وخیم گزارش شده و مسئولین زندان تبریز از انتقال شهرام رادمهر به پزشک متخصص ممانعت به عمل آورده بودند. با شروع اعتصاب غذای این فعالین بیم آن می رود وضعیت سلامتی این افراد در خطر جدی قرار گیرد.

گفتنی است روز ۹ اردیبهشت ۹۲ قاضی باقرپور، رئیس شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز، محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی و بهبود قلیزاده را به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به ۸ سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ۱ سال حبس تعزیری و مجموعاً هرکدام به ۹ سال حبس تعزیری محکوم نموده بود. همچنین این حکم توسط قاضی ایمانی رئیس شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تایید گردید. تایید این حکم از سوی شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان ، روز یکشنبه ۲۶ خرداد ۹۲ در زندان تبریز به ایشان ابلاغ شده بود.

لازم به ذکر است روز ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به حکم ۹ سال حبس فعالین آذربایجانی نگرانی خود را از افزایش سرکوب مخالفان، معترضان و کنشگران سیاسی، صنفی و اجتماعی و فعالین ملی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اعلام کرده بود.

همچنین احکام صادره به این فعالین در بسیاری از کشورها با واکنش و اعتراض فعالین حقوق بشری و فعالین آذربایجانی همراه گشته و تجمعات اعتراضی بسیاری در محکومیت این احکام برگزار گردید.

 

زندانیان