نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب ‌غذای صبا کردافشاری در زندان قرچک ورامین

10-می-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰: صبا کردافشاری زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین  در اعتراض به شرایط نامساعد جسمی مادرش، راحله احمدی  محبوس در زندان اوین، از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، صبا کردافشاری زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در اعتراض به شرایط فشارها به خانواده خود و دیگر زندانیان سیاسی و با خواسته آزادی مادرش، راحله احمدی، اقدام  به اعتصاب غذا کرده است.

خانم افشاری در حالی دست به اعتصاب غذا زده‌اند که پیش از این چندین بار دچار خونریزی معده شده است و ز شرایط جسمی خوبی برخوردار نیست.

صبا کردافشاری از معترضین به حجاب اجباری است که بهمن‌ماه ۹۷ پس از محکومیت پیشین خود از بند زنان زندان اوین آزاد شد، در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد وی در بازداشت مجدد به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شد که به استناد ماده ۱۳۴ و کاهش مجازات مدت ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای وی قابل اجرا خواهد بود.

همچنین راحله احمدی در پی تبعید دخترش صبا کردافشاری به زندان قرچک ورامین به دلیل فشار عصبی وارده دچار پارگی دیسک شده و برای راه رفتن نیازمند به استفاده از واکر است.

راحله احمدی در تاریخ ۱۹ تیرماه ۹۸ بازداشت و پس از تفهیم اتهام در دادسرا ابتدا به قرنطینه زندان قرچک ورامین و نهایتا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین موسوم به بند ۲-الف منتقل شد. خانم احمدی نهایتاً در تاریخ ۲۱ تیرماه با پایان مراحل بازجویی به زندان قرچک بازگردانده شد. وی به دلیل حمایت از دختر زندانی خود در نهایت به ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند”» محکوم شد.

برچسب ها:

زندانیان