نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام پنج زندانی در زندان رجایی شهر کرج

21-آگوست-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مردی که چهار سال قبل پسری را در یکی از خیابان‌های تهران به قتل رسانده بود، یک روز قبل از قصاص موفق به جلب رضایت اولیای دم شد، پنج متهم به قتل دیگر که موفق به جلب رضایت نشده‌ بودند، بوسیله چوبه دار اعدام شدند.

به گزارش روزنامه جوان چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۴، صبح سه شنبه اولیای دم پرونده در شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی حاضر شدند و رضایتنامه کتبی خود را به دادیار شعبه ارائه کردند.

پدر و مادر مقتول اعلام کردند قصد داشتیم مجرم  را قصاص کنیم و تمام مقدمات آن هم فراهم شده بود تا اینکه تصمیم گرفتیم به خاطر خانواده‌اش از او‌ گذشت کنیم.

البته قصد داشتیم پای چوبه دار از او اعلام رضایت کنیم تا او سایه مرگ را بالای سرش احساس کند اما برای جلب رضای خدا او را بخشیدیم.

براساس این گزارش پنج مرد دیگر که در جریان پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده‌ بودند، صبحگاه چهارشنبه ۲۸ مرداد در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار قرار گرفتند.

نخستین متهم مرد میانسالی به نام صفدر بود. وی متهم بوده که روز ۳ دی ماه سال ۹۱، سه عضو یک خانواده را در منطقه فلاح تهران در خانه‌شان به قتل رساند و اجسادشان را در کمد رختخواب پنهان کرد.

دومین متهم مرد ۴۲ساله‌ای است که متهم بوده که ۱۳ مردادماه سال ۹۲ در شهر بهارستان از توابع اسلامشهر خواهر زنش را به قتل رسانده است.

متهم سومی که سحرگاه پای چوبه دار قرار می‌گیرد، مرد میانسالی است که متهم بود ۲۹ شهریور ماه سال ۸۹ همسرش را در خانه‌شان در اسلامشهر به قتل رسانده است. وی  بعد از چندین سال زندگی مشترک و چند فرزند، روز حادثه پس از مشاجره لفظی همسرش را با چاقو به قتل رساند. وی در بازجویی‌ها اظهار پشیمانی کرد.

پرویز پسر ۳۰ ساله‌ای که به عنوان متهم چهارم پای چوبه دار قرار می‌گیرد ۲۲ تیر ماه سال ۹۰ در یکی از خیابان‌های تهران مرد ۳۱ ساله‌ای را به قتل رساند.

آخرین متهم مردی به نام یاور است که ۲۲ بهمن ماه سال ۸۸ به خاطر اختلاف با مردی به نام شعبان او را در بومهن به قتل رساند.

زندانیان