نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام یک زندانی در زندان مشهد به اتهام شرب خمر

9-جولای-2020

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، ۱۹تیر۱۳۹۹: یک زندانی در زندان مشهد که پیشتر به اتهام شرب خمر بازداشت و در یک روند ناعادلانه و غیرقانونی به اعدام محکوم شده بود، صبح دیروز ۱۸ تیر ۹۹ در زندان مرکزی مشهد اعدام شد.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، یک زندانی که به اتهام شرب خمر بازداشت شده بود در دادگاه انقلاب مشهد به اعدام محکوم شده و با تایید دیوان عالی کشور، روز گذشته اعدام شد.

آقای حسین حبیبی شهری،  وکیل این زندانی در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر نوشت: موکلی داشتم که به اتهام شرب به اعدام محکوم شده و با قطعیت حکم در دیوان عالی کشور امروز [۱۸تیر] و با اذان صبح اعدام شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این زندانی به اسم مرتضی، متاهل دارای دو فرزند بود.

بر اساس ماده ۱۷۹ قانون مجازات اسلامی : «کسی که چند بار شرب مسکر کند و بعد از هر بار حد بر او جاری شود در مرتبه سوم اعدام خواهد شد»

این حکم یکی از نادر احکام اعدام صادر شده برای شرب خمر توسط مقامات جمهوری اسلامی است. لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، ضمن محکوم کردن اعدام این زندانی از تمامی مراجع بین المللی بخصوص گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران آقای جاوید رحمان، درخواست اتخاذ عمل در محکومیت مقامات جمهوری اسلامی برای نقض فاحش حقوق بشر و اعدام زندانیان، دارد.

زندانیان