نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام یک زندانی در ملاعام در شهر همدان

23-می-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مهدی چراغی‌فر که به جرم «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» به اعدام محکوم شده بود صبح امروز دوم خرداد ماه ۱۳۹۸ در بلوار آیت الله نجفی شهر همدان به دار آویخته شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، طبق رای شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان همدان «مهدی چراغی‌فر» به اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» و بر اساس تحقیقات صورت گرفته و دلایل منعکس در پرونده و اینکه اقدام های نامبرده از جمله «تیراندازی با سلاح گرم» بعد از انجام سرقت موجب ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده و محکوم علیه به ارتکاب سرقت مسلحانه اقرار کرده و به اعدام محکوم شد.

پس از فرجام خواهی وکیل محکوم علیه از دادنامه یاد شده، شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به موجب دادنامه مورخه ۲۵ دی سال گذشته، دادنام فرجام خواسته را عینا تایید و ابرام کرده و در نهایت حکم اعدام وی قطعی و صبح امروز (پنجشنبه) به مرحله اجرا درآمد.

دهم اردیبهشت سال ۹۴ سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی واقع در محله حصار رخ داد که یکی از این سارقان دستگیر شد اما سارقان دیگر که طلاها را حمل می‌کردند متواری و از محل گریختند.

تیم های پلیس آگاهی ۱۵ روز پس از این سرقت دیگر همدستان سارق را در ۲۷ اردیبهشت همان سال شناسایی و دستگیر کردند.

بهمن ورمزیار بیست و هفت ساله، دیگر متهم این پرونده نیز اواخر فروردین سال گذشته در زندان همدان اعدام شده بود.

گفتنی است بهمن ورمزیار تمامی طلاهای به سرقت رفته را به مراجع قضایی تحویل داده و خود را نیز تسلیم کرده بود اما با وجود رضایت شاکی خصوصی، به اعدام محکوم شد.

زندانیان