نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام ۱۸ تن در یک روز شامل یک اعدام در ملاعام

1-ژوئن-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: صبح امروز ۱۷ زندانی در زندان‌های قزلحصار کرج و ارومیه و ۱ نفر در ملاعام در جیرفت به دار آویخته شدند.

به گزارش «نفس در قفس»، خبرگزاری هرانا امروز ۱۱ خرداد ماه در ۲ گزارش جداگانه از اعدام ۱۳ تن در زندان قزلحصار کرج و ۴ نفر دیگر در زندان مرکزی ارومیه خبر داده است.

بنا به این گزارش‌ها، ۱۲ تن از زندانیانی که دیروز به سلول‌های انفرادی زندان قزلحصار منتقل شده بودند صبح امروز اعدام شده‌اند و نفر سیزدهم نیز بر اثر سکته‌ی قلبی در انفرادی فوت کرده است.

این گزارش می‌افزاید، یکی از محکومین هنگام انتقال به سلول انفرادی، جهت تشکیل پرونده جدید و به تاخیر انداختن حکم اعدام، اقدام به ضرب و جرح زندانی سالمندی به نام علی نموده و وی را به قتل رسانده است.

این منبع هم‌چنین از اعدام ۴ تن دیگر در زندان مرکزی ارومیه خبر داده است.

این ۴ تن به نام های اردلان راهدار، محمد رشید راهدار، حبیب راهدار و شیرزاد رشیدی، که ۳ تن از آنان پسرعمو هستند، صبح امروز در زندان مرکزی ارومیه، اعدام شدند.

تمامی این افراد به اتهام قاچاق مواد مخدر به مرگ محکوم شده بودند.

در همین روز پایگاه خبری تحلیلی استان کرمان نیز خبری مبنی بر اعدام یک نفر در ملاعام در جیرفت منتشر کرده است.

این زندانی به اتهام «تجاوز به عنف» در چهارراه کشت و صنعت شهر جیرفت و در مقابل دیدگان مردم به دار آویخته شده است که تصاویر زیر مربوط به اجرای این حکم است:

halil halil1 halil2 halil3 halil4 halil5 halil6 halil7 halil8 halil9 halil10 halil11 halil12 halil13 halil14 halil15 halil16 halil17 halil18 halil19 halil20 halil21 halil22 halil23 halil24 halil25 halil26 halil27 halil28 halil29 halil30 halil32 halil33

 

زندانیان