نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام ۳ زندانی در قم

9-می-2014

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دادسرای عمومی و انقلاب قم از اعدام دو متهم به قاچاق مواد مخدر هم چنین قصاص یک متهم به قتل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این نهاد قضایی، ششم تیرماه سال ۹۰ ˈم – دˈ که با مشارکت افرادی دیگر در امر تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه فعالیت گسترده ای داشتند در آخرین فعالیت خود پس از خرید شیشه از تهران و در هنگام ورود به قم در عوارضی آزاد راه قم – تهران متوقف و از داخل خودروی آن ها یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد و در ادامه بازرسی از منزل وی نیز حدود نیم کیلوگرم شیشه کشف شد.

پرونده این متهم پس از صدور کیفرخواست در دادگاه انقلاب قم رسیدگی شد و متهم حسب قانون به اعدام محکوم شد، پس از تایید این حکم توسط دادستان کل کشور حکم اعدام امروز در محوطه زندان مرکزی قم اجرا شد.

یک قاچاقچی قمی به نام ˈت – پˈ در ۲۱ تیرماه سال ۹۰ از قاچاقچی بلوچ به نام ˈم – کˈ تریاک را که در بطری های نوشابه جاسازی کرده بود تحویل می گیرد و در منزل خود نگهداری می کند.

حسب دستور مقام قضایی دادسرای عمومی و انقلاب قم ماموران ضمن ورود به منزل ˈت – پˈ مواد مخدر را از خانه وی کشف می کنند. پس از صدور کیفر خواست ، پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب ارسال و دادگاه هر دو قاچاقچی را به اعدام محکوم می کند که حکم صادره در خصوص محکوم قمی ۲۸ اسفند سال گذشته و در خصوص قاچاقچی بلوچ امروز در محوطه زندان مرکزی قم اجرا شد و این قاچاقچی به دار آویخته شد.

برچسب ها:

زندانیان