نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام ۴ زندانی از جمله یک زندانی ۲۵ ساله محکوم به ۳ بار اعدام در زندان عادل آباد شیراز

16-می-2021

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰: روز گذشته حکم ۴ زندانی محکوم به اعدام در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد. در میان آنها یک زندانی ۲۵ ساله که پیشتر از بابت اتهام «زنای به عنف» به ۳ بار اعدام محکوم شده بود، حضور داشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، روز گذشته ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، یک زندانی ۲۵ ساله محکوم به ۳ بار اعدام به همراه ۳ زندانی دیگر در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد. هویت این زندانی که توسط «نفس در قفس» احراز شده است، بهزاد عدل، بوکسر و متولد ۱۳۷۵ است. تمامی مراحل بازداشت و رسیدگی به اتهامات و دادرسی این زندانی تنها در حدود۱۱ ما طول کشیده بود. بهزاد عدل در تاریخ اول تیر ۱۳۹۹ بازداشت شده بود و تنها ۱۸ روز بعد از اعتراض به حکم صادره توسط متهم،  دیوان عالی کشور با رد اعاده دادرسی حکم اعدام وی را تایید کرده بود.

یک فرد مطلع در خصوص این زندانی اعدام شده به گزارش‌گر «نفس در قفس»، گفت: « بهزاد عدل از بابت اتهامات «ساخت کلیپ‌های خلاف اخلاق» (اینستاگرامی) به ۳سال حبس و ۲سال تبعید، «آدم‌ربایی» ۵ به سال حبس و ۷سال محرومیت اجتماعی و «زنا به عنف و با اکراه»  به اعدام» شده بود. تمامی اتهامات در دو پرونده مجزا  توسط شعبه ۱ کیفری استان فارس به ریاست قاضی رجایی‌نیا و شعبه ۱۰۱ کیفری دو شیراز به ریاست قاضی اصغر رحیمی مورد دادرسی واقع شده است. و قاضی رجایی‌نیا رئیس شعبه ۱کیفری حکم ۳ بار اعدام برای وی صادر کرد. این در حالی است که متهم هیچ وکیلی برای دفاع از خود و در تمامی مراحل دادرسی نداشته است. بهزاد تمامی اتهامات را رد کرده و اظهار داشت که اقرار‌های او زیر شکنجه وضرب و شتم و تهدید خانواده‌اش صورت گرفته است».

این نفر مطلع در ادامه افزود: « روز قبل از اجرای حکم دو نفر از سه شاکی خصوصی پرونده، شکایت خود را پس گرفته بودند و در این خصوص باید مراحل دادرسی دوباره از سر گرفته می‌شد. همچنین اتهام «آدم ربایی» از سوی دادگاه تجدید نظر به اتهام « اغفال برای آدم ربایی» یافته بود».

همچنین بنا به اطلاع «نفس در قفس»، روز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، به همراه این زندانی ۲۵ ساله، ۳ زندانی دیگر در زندان عادل‌‌آباد اعدام شده‌اند که  هویت آنها توسط «نفس در قفس» در حال بررسی است.

زندانیان