نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام ۴ زندانی سیاسی اهل شادگان، تجمع اعتراضى اهالى شهر، تیراندازى پلیس و کشته شدن یک جوان معترض

4-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: روز چهارشنبه ١٣ آذر ۹٢، به دنبال تایید خبر اعدام ۴ جوان اهل شادگان که با اعتراض خانواده ها و اهالى شهر همراه بود و دخالت نیروى انتظامى و تیراندارى به سوى معترضان، یک تن از اهالى به نام ولید جنامى خنافره، کشته شد.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، روز چهارشنبه، پس از تایید و تکذیبهاى پى در پى، سرانجام خبر مربوط به اعدام آقایان غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه، ۴ جوان اهل شادگان که پیشتر در تاریخ ١٢ آبان توسط ماموران وزارت اطلاعات از زندان کارون به مکان نامعلومی منتقل شده بودند، توسط مراجع قضایى تایید و به خانواده ها اطلاع داده شد.

 

 

تایید خبر اعدام این ۴ زندانى توسط مراجع قضایى، اعتراض جمعى از اهالى شهر و خانواده زندانیان اعدام شده، با دخالت نیروى انتظامى همراه شد، بطوریکه بنا بر گزارش منابع محلى، نیروى انتظامى براى متفرق کردن صدها نفر از اهالى معترض شهر شادگان، اقدام به تیراندازى کرد.

 

در همین رابطه کریم دحیمى، فعال حقوق بشر از اهواز به نقل از منابع محلى خبر از کشته شدن پسر عموى یکى از زندانیان اعدام شده مى دهد. ولید جنامى خنافره، پسر عموى غازى عباسى در تیراندازى امروز نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران کشته شد.

زندانیان