نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعزام سعید رضوی‌فقیه با دستبند و پابند به دادسرای اوین، برای تفهیم اتهام

15-دسامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار زندانی، صبح دیروز برای تفهیم اتهامات تازه به دادسرای اوین انتقال یافت؛ انتقالی که در برخوردی توهین آمیز و خلافشان زندانیان سیاسی، همراه با دستبند و پابند صورت گرفت.

به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که برای صبح روز یکشنبه از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود، توسط بازپرس خورشیدی مورد تفهیم اتهام گرفت.

دادسرا اتهام اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی از طریق برگزاری تجمعات غیرقانونی را به وی تفهیم کرده است؛ اتهاماتی که مصداق آن‌ها سخنرانی این روزنامه‌نگار در شهر همدان اعلام شده است.

رضوی فقیه پیش از این هم در خصوص آن سخنرانی، در دو عنوان اتهامی توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

ماموران زندان، این روزنامه‌نگار زندانی را صبح روز یکشنبه با دست‌بند و پابند از زندان رجایی‌شهر به دادسرای اوین منتقل کردند تا در بازپرسی شعبه دوم دادسرای شهید مقدسی اوین مورد تفهیم اتهام قرار گیرد.

بنابر ادعای بازپرس پرونده، ۱۳ نفر دیگر از دعوت‌کنندگان و میزبانان وی در همدان نیز احضار و بازجویی شده‌اند.

رضوی فقیه سال گذشته پس از سخنرانی در همدان بازداشت شد و حکم یک سال حبس وی در پرونده قبلی، اجرا شد. او از آن زمان در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است.

برچسب ها:

زندانیان