نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعزام علی نوری به بیمارستان امین‌آباد به جای اعزام به بیمارستان هزار تخت‌خوابی‌ تهران

5-مارس-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۱۵ اسفند ۱۳۹۹: روز چهارشنبه ۱۳ اسفند، علی نوری زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در پی وخامت حال جسمی ناشی از درد کلیه و علیرغم تجویز پزشک بهداری زندان اوین برای اعزام به بیمارستان هزار تخت‌خوابی با کارشکنی مسئولین به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد تهران اعزام شده و به دلیل عدم پذیرش بیمارستان مجددا به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، علی نوری به دلیل درد کلیه و حالت تهوع و سرگیجه و تپش قلب با وجود اینکه پزشک بهداری زندان اعزام به بیمارستان هزارتخت‌خوابی را تجویز کرده بود به بیمارستان روانپزشکی امین آباد اعزام شده و به زندان بازگردانده شده است.

در روزهای اخیر علی نوری برای اعمال شوک الکتریکی تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین مسئولان به بهانه نزدیکی به بهداری زندان او را در بند ۴ زندان که محل نامناسبی است نگهداری می‌کنند و از انتقال به بند ۸ که دارای بهداری نیز می‌باشد امتناع می‌کنند.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع علی نوری اواخر دیماه سال جاری در خصوص وضعیت وی گفته بود: «خانواده و دوستان ایشان با من تماس گرفتند که او حال جسمانی خوبی ندارد و کلیه‌ی او دچار مشکل شده؛ ضربان قلبش تغییر کرده و چند بار دچار خونریزی ازناحیه بینی شده و راهی بهداری زندان شده‌اند. در بهداری مدت طولانی در یک اتاق در بسته بوده‌اند و حتی یک ساعت هم آنجا نبوده که گذر زمان را حس کند. روز بعد هم آزمایش خون او انجام شده و در خون ایشان عفونت بوده‌؛ ولی تنها با تجویر تعدادی آنتی بیوتیک ایشان را به بند زندان برمی‌گردانند. با دادیار زندانیان سیاسی و عقیدتی صحبت کردم و یک لایحه‌ای دادم و تقاضا کردم با توجه به خطری که آقای نوری را تهدید می‌کند به صورت اورژانسی به بیمارستان اعزام شود تا در آنجا تحت نظر دکتر متخصص قرار بگیرند و آزمایشاتی بدهد تا متوجه شویم مشکل چیست. گویا متخصصین هم در ارتباط با خانواده‌ی او از این مسئله ابراز نگرانی کرده بودند و گفتند ممکن است به کبد او آسیب برسد و حتی می‌تواند خطر جانی داشته باشد.»

علی نوری در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۶، هنگامی‌ که در حال گذراندن خدمت سربازی‌اش بود، توسط نیروهای امنیتی در میدان ولیعصر تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

وی در خردادماه ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی” به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال و ۶ ماه حبس، مجموعا به ۹ حبس تعزیری محکوم شد. این حکم آذرماه سال گذشته توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر و با مستشاری قاضی حسن بابایی عینا تایید شد. حکم وی با کاهش حبس به۶ سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد که به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از این حبس قابل اجراخواهد بود و این فعال مدنی در ۱۰ آبان سال جاری جهت تحمل حبس ا و به زندان اوین منتقل شد.

 

برچسب ها:

زندانیان