نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

افزایش تعداد دراویش گنابادی اعتصابی به ۱۷ تن

4-سپتامبر-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: طی روز جاری پنج تن دیگر از دراویشی که در حمله روز چهارشنبه نیروهای گارد زندان تهران بزرگ آسیب دیده بودند به جمع دراویش اعتصابی پیوستند. این دراویش که خواسته‌شان رفع حصر از دکتر نورعلی تابنده (قطب درواویش گنابادی)، آزادی زنان درویش زندانی و تجمیع زندانیان درویش در یک بند است، تاکنون شمارشان به ۱۷ تن رسیده است.

به گزارش مجذوبان نور، از زندان تهران بزرگ (فشافویه) خبر رسیده است که ۵ درویش گنابادی دیگر به جمع درویشانی پیوسته‌اند که پس از حمله‌ خشونت‌بار هفتم شهریور گارد زندان تهران بزرگ به درویشان متحصن دست به اعتصاب غذا زده بودند.

بابک تقیان، احسان ملک‌محمدی، سخاوت سلیمی، رضا باوی و اکبر داداشی پنج درویشی هستند که امروز اعلام اعتصاب غذا کرده و خواسته خود را از پیوستن به اعتصاب غذای جمعی درویشان زندانی دیگر، برداشتن حصر از دکتر نورعلی تابنده (قطب دراویش گنابادی)، آزادی زنان درویش از زندان قرچک و تجمیع درویشان زندانی در یک بند از زندان تهران بزرگ اعلام کرده‌اند.

با پیوستن این ۵ نفر به جمع درویشانی که در زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زده بودند شمار اعتصاب‌کنندگان به ۱۷ تن رسیده است.

زندانیان