نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

افزایش فشار با صدور حکم و بازداشت چندین شهروند بهایی در اصفهان، یزد و شیراز در روزهای اخیر

1-ژوئن-2020

گروه خبری: اقلیت های دیني -

نفس در قفس، ۱۱ خرداد۹۹: در روزهای اخیر ماموران امنیتی اقدام به بازداشت چند شهروند بهایی در شهرهای اصفهان و یزد کرده اند.

روز شنبه ۱۰ خرداد ۹۹، بعد از آزادی دو تن از شهروندان بهایی  ساکن خمینی شهر اصفهان که در ۱۶ اردیبهشت بازداشت شده بودند، ماموران امنیتی مجددا به منزل این خانواده رفته و بعد از تفتیش منزل اقدام به بازداشت پروانه حسینی کردند

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، روز شنبه ۱۰خرداد۹۹، پروانه حسینی شهروند بهایی ساکن اصفهان، روز آزادی همسر شه‌زاد حسینی که بیش از ۳ هفته در بازداشت نیروهای امنیتی قرار داشت، بازداشت و به اداره اطلاعات اصفهان منتقل شد.

همچنین در یک گزارش دیگر، روز شنبه ۱۰خرداد۹۹، میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی از شهروندان بهایی ساکن یزد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. نیروهای امنیتی در زمان بازداشت منزل خانم یزدان مهدی آبادی و منزل پدرهمسرش در شهرستان تفت را بازرسی کرده و تعدادی از وسایل شخصی او را با خود برده‌اند.

در تداوم افزایش فشارها، فرزان معصومی و فرهام ثابت دو تن از شهروندان بهائی ساکن شیراز که پیشتر با اتهامات اجتماع و تبانی از طریق عضویت در گروههای معاند نظام و تبلیغ علیه نظام توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی محمود ساداتی محاکمه شده بودند هر یک به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شدند.

زندانیان