نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

افسانه بایزیدی با تودیع وثیقه ١۵٠ میلیون تومانی آزاد شد

13-اکتبر-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: افسانه بایزیدی دختر دانشجوی کُرد ساکن شهر بوکان پس از بیش از ١٠٠ روز بازداشت به شیوه موقت از زندان آزاد گردید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه نوزدهم مهرماه افسانه بایزیدی که روز پنجم تیرماه سال جاری از سوی نیروهای اطلاعاتی شهر بوکان بازداشت شده بود با تودیع وثیقه ١۵٠ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

یک منبع مطلع در شهر بوکان به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: افسانه بایزیدی در این مدت در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات شهرهای بوکان، مهاباد و ارومیه در بازداشت بوده و تاکنون اتهام وارده به وی اعلام نشده است.

این منبع افزود: این دختر دانشجو در مدت بازداشت ٢٣ روز اعتصاب غذا کرده بود که به دلیل اعتصاب غذا دچار ضعف جسمانی شده است.

یکی از نزدیکان خانواده بایزیدی که نخواست نامش فاش شود، گفت: افسانه بایزیدی در مدت بازداشت همه روزه مورد بازجویی و تهدید ماموران اطلاعاتی قرار گرفته بود.

این دختر دانشجو که از دانشگاه پیام‌نور بوکان به دانشگاه پیام‌نور مراغه انتقال یافت به دلیل درگیری لفظی با گروه موسوم به “خواهران زینب” در دانشگاه از سوی نیروهای اطلاعاتی در شهر بوکان بازداشت گردید.

افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” به همراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

این دانشجو ٢٨ ساله اواسط فروردین‌ماه امسال به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم و برادرش نیز به شش ماه زندان تعلیقی محکوم شد.

برچسب ها:

زندانیان