نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اقدام به خودکشی در زندان به دلیل به تاراج رفتن مبلغ دیه

5-آگوست-2018

گروه خبری: خودکُشی -

سایت نفس در قفس: امروز یک زندانی ۴۲ ساله محکوم به اعدام با ادعای اینکه “مسئولان زندان وجه دیه جمع‌آوری شده توسط زندانیان متعلق به او را به تصرف خود درآورده اند”، در زندان مرکزی زاهدان با خوردن چند عدد تیغ اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز جاری یک زندانی ۴۲ ساله با اتهام «قتل» در بند چهار زندان مرکزی زاهدان دست به خودکشی زد.

هویت این زندانی توسط هرانا «منصور محمود زهی» احراز شده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی با بیان این‌که وی با «خوردن چند عدد تیغ» قصد پایان دادن به زندگی‌اش را داشت، به گزارشگر هرانا گفت: “سال گذشته خانواده مقتول از آقای محمود زهی درخواست دیه کرده بودند و از آنجایی که آقای محمود زهی بضاعت پرداخت آن را نداشت، داماد وی این مبلغ را از بیرون از زندان تهیه می‌کند و سپس این پول جمع‌آوری شده را به مددکار زندان «فرهانی» می‌دهد که مددکار زندان این پول را تصرف می‌کند و گفته است که “پول را خرج کرده‌ام”. باز مجدداً در زندان برای وی جشن گل‌ریزان گرفتند و مبلغ چهل میلیون توسط زندانی‌ها برای وی جمع‌آوری شد، این مبلغ هم نیز مسئولان زندان به تاراج بردند و به همین دلایل این زندانی اقدام به خودکشی کرد”.

به گفته‌ی این منبع منصور محمودزهی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده است. در حال حاضر از وضعیت سلامتی او خبری در دست نیست.

لازم به ذکر است که منصور محمود زهی، ۴۲ ساله، اهل ایرانشهر است که از ۱۳ سال پیش به اتهام قتل و با حکم اعدام در این زندان محبوس است.

زندانیان