نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

امتناع اعتراض‌آمیز شش درویش گنابادی زندانی از حضور در جلسه دادگاه

18-جولای-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: شش تن از درویشان زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ، در اعتراض به کیفرخواست صادر شده برای دراویش گنابادی، سؤال‌های عقیدتی قضات دادگاه انقلاب، محرومیت درویشان بازداشتی از حق وکیل و عدم رعایت تشریفات قانونی در روند دادرسی از حضور در دادگاه خودداری کرد.

به گزارش مجذوبان نور، احمد ایرانی‌ خواه، سعید دوراندیش، وحید خموشی، علی خموشی، رضا سیگارچی و حمید رشیدی، از درویشان زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد.

این درویشان زندانی در این خصوص گفتند: “قضات دادگاه انقلاب هنگام محاکمه درویشان گنابادی مانند بازیگرانی‌ که نمایشنامه‌ای را از بر کرده‌اند، هر بار حرف‌های تکراری می‌زنند و تنها خواستشان از حضور ما در دادگاه، تحقیر شخصیت و تقتیش عقیده‌ی ما است”.

آنها افزودند: “نمایشی که به اسم محاکمه در دادگاه انقلاب برگزار می‌شود یک مونولوگ کسل‌کننده است با محتوای تحقیر درویشان‌گنابادی که تنها بازیگر آن شخص قاضی‌ است و درویشان باید مانند یک تماشاگر روی صندلی متهم بنشینند و سکوت کنند و سرآخر با هفت سال حکم و ده سال حکم و تبعید و شلاق بیرون بروند، بدون اینکه حق دفاع و حق وکیل داشته‌ باشند”.

این درویشان محبوس در زندان تهران بزرگ در پایان گفتند: “برای حدس زدن پایان چنین نمایش مضحکی که دو ماه است در پلاتوهای دادگاه انقلاب روی صحنه می‌رود احتیاجی به رفتن به دادگاه نیست. ما رغبت و میلی به دیدن این نمایش ظالمانه نداریم”.

لازم به ذکر است که در میان این افراد، سعید دوراندیش و احمد ایرانی‌خواه برای دومین بار از رفتن به دادگاه امتناع کرده‌اند.

زندانیان