نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

امیر حکمتی به طور موقت به اعتصاب غذای خود پایان داد

24-دسامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: خانواده امیر حکمتی، تفنگدار دریایی سابق ارتش ایالات متحده، که از سه سال پیش در ایران زندانی است، روز سه‌شنبه دوم دی گفتند که او به طور موقت به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای حکمتی پس از اینکه مقام‌های زندان اوین در تهران با بررسی مجدد پرونده‌اش موافقت کردند،‌ دست از اعتصاب غذا برداشت.

او در یک تماس تلفنی در روز ۲۵ آذر خانواده خود را در جریان اعتصاب غذایش قرار داده‌ بود.

‌بر اساس این گزارش،‌ خانواده امیر حکمتی با ارسال ای‌میلی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که مقام‌های زندان اوین قول داده‌اند که گام‌هایی را برای بازبینی مجدد پرونده‌اش توسط قوه قضاییه بردارند.

او تاکید کرده است در صورتی که اقدام عملی در این مورد انجام نشود و نتیجه‌ای عملی در بر نداشته باشد، اعتصاب غذای خود را از سر خواهد گرفت.

آقای حکمتی در مرداد ۱۳۹۰ در حالی که برای دیدار با مادر بزرگش به ایران سفر کرده بود به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت و به اعدام محکوم شد. آمریکا این اتهام را که او جاسوس بوده،‌ تکذیب کرده است.

امیر حکمتی پس از محکومیت به اعدام نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر داد و دادگاه تجدیدنظر او را به اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، آقای حکمتی همزمان با آغاز اعتصاب غذای خود در نامه‌ای به باراک اوباما، ‌رییس جمهوری آمریکا، ‌نوشت: «هر روز با این امید از خواب بیدار می‌شوم که خبری در مورد آزادی‌ام دریافت کنم و هر شب با ناامیدی به خواب می‌روم. من هنوز پشت دیوارهای این زندانم، به‌دور از خانواده، دوستان و بدون هیچ تماس معنی‌دار با آدم‌ها. به‌دور از پدرم که به‌شدت مریض است، و پایان این وضعیت هم روشن نیست».

پدر امیر حکمتی به تشخیص پزشکان دچار سرطان مغز شده‌ است.

امیر حکمتی این نامه را از طریق تماس تلفنی روز ۲۵ آذر خود خوانده بود تا خانواده‌اش متن آن را بنویسند و ارسال کنند.

او در این نامه از رییس‌جمهوری آمریکا خواسته‌ بود در حالی که در مذاکرات اتمی با ایران پیشرفت‌هایی صورت می‌گیرد، او را فراموش نکنند.

در این نامه نوشته شده بود: «امید من این است که بعد از خواندن این نامه، شما، یا هرکسی که این نامه را می‌بیند، کمک کند تا کابوسی که من به آن دچار شده‌ام به پایان برسد».

بر اساس این گزارش،‌ خانواده امیر حکمتی با اشاره به سه سال زندانی بودن او گفته‌اند که وی بیگناه است.

برچسب ها:

زندانیان