نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

امیر چمنی جهت اجرای حکم بازداشت شد

17-دسامبر-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: امیر چمنی که پرونده‌اش پیشتر به اجرای احکام دادگستری تبریز ارجاع داده شده بود، جهت اجرای حکم بازداشت شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این پژوهشگر و فعال اجتماعی که پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب تبریز به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، دقایقی پیش در محل کار خود در شهر تبریز بازداشت شده است.

وی پیش‌تر توسط وزارت اطلاعات به صورت تلفنی جهت اجرای حکم احضار شده اما از سوی شعبه‌ی اجرای احکام تا روز شنبه ۱ دی ماه به وی مهلت داده شده بود.

امیر چمنی به تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری متهم شده بود که با برائت از اتهام توهین به رهبری، توسط قاضی حمل‌بر برای اتهام تبلیغ علیه نظام به حبس محکوم شده بود.

وی روز ۵ خرداد ماه در تبریز بازداشت و پس از ۲۰ روز با قرار وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

امیر چمنی آخرین بار روز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ توسط پلیس فتا در تبریز بازداشت و پس از یک روز بازجویی و تفهیم اتهام با قید وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون ریالی آزاد شده بود.

این فعال اجتماعی از سوی دادیاری ۲۷ تبریز به فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصادیقی همچون نوشته‌ها و یادداشت‌هایش در مورد اعتراضات کارگری، دختران خیابان انقلاب، دراویش گنابادی، زندانیان سیاسی و دیگر معضلات اجتماعی و سیاسی و بحران‌های جاری در جامعه متهم شده بود.

امیر چمنی دانش‌جوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی در دانش‌گاه آزاد تبریز و دانش‌جوی کارشناسی حقوق دانش‌گاه پیام نور این شهر است.

برچسب ها:

زندانیان