نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال احمدرضا جلالی به زندان رجایی‌شهر کرج به منظور اجرای حکم اعدام

1-دسامبر-2020

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، ۱۱ آذر ۱۳۹۹: روز جاری به وکلای آقای احمدرضا جلالی زندانی پزشک و پژوهشگر ایرانی- سوئدی اطلاع داده شده است که ساعت ۵ عصر به وقت ایران، او را به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل می‌کنند. مقامات قضایی دلیل این انتقال را اجرای حکم اعدام این زندانی دو تابعیتی اعلام کرده‌اند.

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، خانواده آقای جلالی از طریق وکلای وی اطلاع یافته‌اند که روز جاری، ۱۱ آذر ۱۳۹۹، احمدرضا جلالی به منظور اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل می‌شود. همسر آقای جلالی اعلام کرده است :« به وکیل احمدرضا خبر دادند که امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) ساعت پنج عصر به وقت ایران او را به زندان رجایی‌شهر منتقل می‌کنند».

خطر اعدام  قریب الوقوع این زندانی وجود دارد

احمدرضا جلالی که بنا به دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ به دست ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و سه ماه را در بازداشتگاه این وزارتخانه به سر برد. اتهامی که مقامات در ابتدا به وی وارد کردند «همکاری با دول متخاصم» عنوان شده بود.

جلالی سپس در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» به اعدام محکوم شده و این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

احمد رضا جلالی روز ۴ آذر ۹۹ با تماس تلفنی با خانواده اش از انتقال خود به سلول انفرادی خبر داده بود.

زندانیان