نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال استاد دمیرچی به بند کارگاه زندان تبریز

16-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در پی بازداشت استاد حسن دمیرچی جهت اجرای حکم زندان، وی به بند کارگاه زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.

 

به گزارش آذوح استاد حسن دمیرچی که پس از بازداشت در صبح روز سیزده آبان در منزل مسکونی خود در تبریز، به زندان تبریز منتقل شد ۳ روز را نیز در بند قرنطینه به سر برده و از انتقالشان به بندهای عمومی ممانعت به عمل آمد.

 

گفتنی است بند کارگاه (کار درمانی) زندان مرکزی تبریز از بندهای سه گانه‌ی متادون بوده و علاوه بر اینکه این بند از لحاظ بهداشتی در وضعیت اسف باری به سر می‌برد بیماری‌های خطرناکی از جمله ایدز و هپاتیت نیز در آن شیوع گسترده‌ای داشته و حدود ۶۰ زندانی مبتلا به بیماری‌های خطرناک در آن محبوس‌اند.

 

شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، وی را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید گردید.

 

حمید باقر پور رییس شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، مستنداتی همچون شرکت در جلسات قومی در داخل و خارج کشور، جمع آوری کمکهای مردمی بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، برگزاری کلاس آموزش موسیقی بدون داشتن مجوز و تدریس به صورت مخفیانه، ارتباط با عناصر قومی تجزیه طلب داخل و خارج از کشور، دیدار دسته جمعی با زندانیان آزاد شده ی قومی با هدف تمجید از فعایت آنها در راستای افکار تجزیه طلبی را مبنای صدور حکم خود عنوان کرده بود.

 

حسن دمیرچی صاحب کتب متعددی از جمله “آذربایجان مقاملاری”، “سانکی اولدوزلار الندی”و “آذربایجان سئچیلمیش ماهنی لاری” در پنج جلد است.

 

استاد حسن دمیرچی، در سال هشتاد و پنج نیز در جریان اعتراض مردم آذربایجان ایران به کاریکاتور موهن منتشره در روزنامه ی “ایران” دستگیر و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

برچسب ها:

زندانیان