نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال بهنام ابراهیم‌زاده به بند زندانیان سیاسی و پایان اعتصاب غذای وی

4-سپتامبر-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: بهنام ابراهیم‌زاده، زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج پس از ۲۴ روز اعتصاب غذا و ۲ روز اعتصاب غذای خشک به سالن ۱۲ این زندان منتقل شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این فعال کارگری دربند که از روز ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به انتقال به بند زندانیان عادی دست به اعتصاب غذا زده بود از روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه وارد اعتصاب غذای خشک شده و صبح امروز ۱۳ شهریور ماه پس از انتقال به بند زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج به اعتصاب غذای خود پایان داد.

وی عصر دیروز ۱۲ شهریور ماه با قول مساعد مسولان زندان برای انتقال وی به بند زندانیان سیاسی پس از ۲ روز اعتصاب غذای خشک قبول کرده بود که اعتصاب خود را به صورت تَر ادامه دهد.

شاهرخ زمانی، افشین حیرتیان و خالد حردانی زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج نیز روزهای دهم و یازدهم شهریور ماه را در همبستگی با بهنام ابراهیم‌زاده دست به اعتصاب غذا زده بودند.

بهنام ابراهیم‌زاده عصر روز ۱۳ اردیبهشت ماه ابتدا به دادسرای مقدسی اوین و سپس به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ این زندان منتقل شده بود.

وی از آن زمان تا ۲۱ مرداد ماه در بند ۲۰۹ و تحت بازجویی قرار داشت که منجر به گشوده شدن پرونده‌ی جدیدی برای وی با اتهام اغتشاش در زندان شده است.

بنا به گفته‌ی منابع مطلع، این پرونده مربوط به حمله‌ی گارد زندان به بند ۳۵۰ زندان اوین در ۲۸ فروردین ماه امسال است.

گفتنی است، بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و در حال سپری کردن چهارمین سال محکومیت خود است در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

زندانیان