نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال تمام مجرمان موادمخدر آذربایجان‌شرقی به مرکز ماده ۴۲ در سال‌جاری

20-آوریل-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: استاندار آذربایجان‌شرقی استمرار همکاری همه دستگاه‌ها را در سال جدید خواستار شد و با تاکید بر راه‌اندازی “مرکز ماده ۴۲″ در سال‌جاری، گفت که تمام زندانیان و محکومان موادمخدر باید در سال‌جاری به این مرکز منتقل شوند. مرکز ماده ۴۲ در شهرستان مرند با هدف جداسازی زندانیان مواد مخدر از سایر زندانی ها ایجاد شده است.

به گزارش جوان، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با تاکید بر اینکه در سال ۹۵ جهت‌گیری همه امور باید به سمت اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار داشت: “شورای مبارزه با موادمخدر باید پرتوان‌تر و بیشتر از سایر مجموعه‌ها در این زمینه فعال باشد”.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین استمرار همکاری همه دستگاه‌ها با مرکز ماده ۱۶ را در سال جدید خواستار شد و با تاکید بر راه‌اندازی مرکز ماده ۴۲ در سال‌جاری، گفت: “تمام زندانیان و محکومان مواد مخدر باید در سال‌جاری به این مرکز منتقل شوند”.

دبیر شورای هماهنگی با مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر این که باید فرهنگ انزجار از موادمخدر را در جامعه ایجاد کنیم، افزود: “در حوزه فرهنگی باید پیشگیری از اعتیاد سرلوحه اقدامات در سال جاری باشد”.

محمدعلی نصرتی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد را فراگرفتند، اظهار کرد: “توجه ویژه به بحث پیشگیری از اعتیاد در فضای خانواده و همچنین در مدارس از جمله مهم‌ترین اولویت‌هاست که باید با نگاه خاص و ویژه‌ای همراه شود”.

مرکز ماده ۴۲ در شهرستان مرند با هدف جداسازی زندانیان مواد مخدر از سایر زندانی ها ایجاد شده است.

زندانیان