نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال حسین علی محمدی و طاها کرمانی به بند ۳ کارگاه زندان تبریز

19-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: روز گذشته حسین علی محمدی و طاها کرمانی به بند ۳ کارگاه زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.

 

به گزارش اویان نیوز، چهارشنبه ۲۷آذر۹۲ حسین علی محمدی و طاها کرمانی دو تن از فعالان مدنی آذربایجانی پس از انتقال از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی تبریز به بند ۳کارگاه این زندان منتقل گردیدند.

 

این فعالان مدنی ساکن تبریز پس از گذراندن بیش از ۴۰ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.

 

گفته می شود، اتهام این فعالان مدنی آذربایجانی “توهین به مقدسات” و”تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

 

هنوز خانواده این دو فعال آذربایجانی بعد از گذشت نزدیک به ۵۰ روز از بازداشت ایشان امکان دیدار و ملاقات با فرزندان خود را نیافته اند.

 

روز ۱۳آبان۹۲ حسین علی محمدی و طاها کرمانی دو تن از فعالان مدنی آذربایجانی ساکن شهر تبریز توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

 

ماموران امنیتی با مراجعه به منزل پدری حسین علی محمدی در تبریز اقدام به بازداشت وی نموده و وسایل شخصی و کتاب های وی را با خود بردند.

 

طاها کرمانی نیز پس از حضور در پلیس امنیت اخلاقی تبریز (صائب) توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل گردید.

 

پیشتر حسین علی محمدی روز ۲۱شهریور۹۲ در جریان دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و ملوان بندرانزلی به همراه فرزاد مهدوی(آلتای) از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تبریز(صائب) منتقل گردید.

 

ماموران امنیتی هنگام بازداشت حسین علی محمدی در ورزشگاه یادگار امام تبریز وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ در اثر این ضرب و شتم آثار کبودی و التهاب در گردن و کمر این فعال آذربایجانی تا چند روز بوضوح قابل مشاهده بود.

 

ماموران امنیتی با کلمات رکیک این فعال آذربایجانی را مورد تحقیر و توهین قرار دادند. وی روز ۲۲شهریور۹۲ به قید وثیقه ملکی آزاد شد.

 

حسین علی محمدی پیش از این نیز روز ۱۴اردیبهشت۸۹ توسط ماموران امنیتی در منزل پدری خود در تبریز بازداشت و پس از تحمل یک ماه بازداشت موقت آزاد گردید.

 

وی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست دولت آبادی به اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، توهین به بنیان گذارجمهوری اسلامی ایران، توهین به رهبر وعضویت در گروههای غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی محاکمه گردید.

 

او در آن زمان از بابت اتهام توهین به بنیان گذارجمهوری اسلامی ایران،توهین به رهبر و فعالیت تبلیغی علیه نظام به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی و ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم و از سایر اتهامات تبرئه گردید.

زندانیان