نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال حمید بابایی به بهداری زندان اوین

24-آگوست-2014

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: حمید بابایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به بهداری این زندان منتقل شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، حمید بابایی دانشجوی دکترای فایننس دانشگاه لیژ بلژیک که مردادماه سال گذشته در پی بازگشت به ایران بازداشت و به ده سال زندان (۶ سال تعزیری و ۴ سال تعلیقی) محکوم شد، طی هفته‌ی پیش دچار تشنج و بیهوشی شده بود که سرانجام امروز به بهداری زندان منتقل شده است.

مسولان بهداری از وی آزمایش خون گرفته و داروهایی را برای وی تجویز کرده‌اند.

همسر این زندانی سیاسی در همین رابطه در فیس‌بوک خود نوشته است: «دیروز ملاقات حضوری داشتیم تمام پوستش پر از اثرات گزش حشره بود خیلی وحشتناک بود.»

گفتنی است حمید بابایی پس از بازداشت در روز ۲۲ مردادماه سال ۹۲، ۳۵ روز را در سلول‌های انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی و اعمال فشار قرار گرفت.

روز ۳۰ آذرماه، در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتى و در دادگاهی ۱۰ دقیقه‌ای، بدون وکیل انتخابی و در سکوت وکیل تسخیری‌اش، به اتهام «جاسوسی و ارتباط با دول متخاصم» به ۶ سال حبس تعزیرى و ۴ سال حبس تعلیقى محکوم شد.

وی هم اکنون در بند قرنطینه زندان اوین نگهداری می‌شود. زندانیان این بند در محدودیت بیش‌تری نسبت به سایر زندانیان به سر برده و حتی از دسترسی به فروشگاه و آشپزخانه برای پخت غذا نیز محروم میباشند.

برچسب ها:

زندانیان