نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال خالد حردانی به مکانی نامعلوم / وی در اعتصاب غذا بسر می‌برد

2-اکتبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: خالد حردانی زندانی امنیتی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شده است.

 

به گزارش هرانا، خالد حردانی زندانی امنیتی بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج که بیش از ۱۳ سال را در زندان بسر می‌برد، روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه به مکان نامعلومی منتقل شده است.

 

یکی از زندانیان سالن ۱۲ به گزارشگر هرانا گفت: “روز یک‌شنبه خالد حردانی را به نگهبانی فراخوانده و احتمالا به سلول‌های انفرادی بند سپاه زندان رجایی شهر (متعلق به وزارت اطلاعات) منتقل نمودند.”

 

وی در ادامه گفت: “خالد حردانی قبل از انتقال به همبندیان خود اعلام کرد، اگر تا ۲۴ ساعت آینده به بند بازگردانده نشود دست به اعتصاب غذا خواهد زد.”

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: “از آنرو که چند هفته پیش ماموران وزارت اطلاعات با حضور در زندان رجایی‌شهر کرج اقدام به تهدید خالد حردانی، شاهرخ زمانی، صالح کهندل، سعید ماسوری و فرزاد مددزاده کرده‌ و گفتند که در صورت‌‌‌ رها نکردن فعالیت‌های سیاسی خود با حکم اعدام روبه‌رو خواهند شد؛ ما نگرانیم که این انتقال به قصد پرونده سازی‌های جدید صورت گرفته باشد.”

 

خالد حردانی که از ۱۳ سال پیش تا کنون بدون مرخصی در زندان بسر می‌برد، متهم به هواپیماربایی در مسیر اهواز به بندرعباس است.

 

این هواپیماربایی که بعد‌ها به موضوع فیلم مشهوری از کارگردان صاحب نام ایرانی (ابراهیم حاتمی‌کیا)، تبدیل شد؛ بنا به اعتراف بازداشت‌شدگان، به دلیل فقر مالی و شرایط نامناسب زندگی صورت گرفته بود.

 

دادگاه خالد حردانی را به همراه دو تن از بستگانش به نام‌های شهرام پورمنصوری و فرهنگ پورمنصوری به اعدام محکوم کرد که این حکم با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد. رسول حردانی، برادر خالد حردانی و دیگر متهم پرونده در‌‌‌‌ همان دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

 

لازم به ذکراست، شهرام پورمنصوری، فرهنگ پورمنصوری و رسول حردانی هر سه هنگام بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشتند.

زندانیان