نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال دو زندانی کرد سنی به زندان رجایی‌شهر کرج

7-ژانویه-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ۲ زندانی عقیدتی اهل سنت محبوس در زندان قزلحصار کرج به زندان رجایی‌شهر منتقل شدند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، امروز، ۱۷ دی ماه جاری، دو زندانی عقیدتی اهل سنت به نام‌های صدیق محمدی و عبدالهادی حسینی بعد از حدود دو سال نگهداری در زندان قزلحصار کرج به زندان رجایی شهر واحد ۴ سالن ۱۰ منتقل شدند.

این سالن مختص زندانیان عقیدتی اهل سنت است.

حکم اعدام این ۲ زندانی عقیدتی بارها از سوی دیوان عالی کشور نقض شده است، با این حال در آخرین مرتبه حکم اعدام آنان تایید و به وکیل مدافع‌شان ابلاغ شده است.

این ۲ شهروند اهل سنت که حدود ۶ سال است در زندان‌های مختلف به سر می‌برند از بیماری‌های روحی و روانی رنج برده و قرص اعصاب مصرف می‌کنند.

عبدالهادی حسینی به بیماری سرع شدید مبتلا است و از بیمارستان فارابی کرمانشاه به خاطر همین بیماری کارت قرمز برایش صادر شده است.

لازم به ذکر است در پی درخواست‌های مکرر زندانیان سنی کرد از ریاست زندان رجایی شهر و با پیگیری درخواست‌ها این انتقال صورت گرفته است.

یک منبع مطلع در خصوص نحوه‌ی انتقال این زندانیان به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «این ۲ زندانی در حین انتقال از زندان قزل حصار  و در آخرین دقایق با برخورد غیر انسانی رییس واحد ۳ آقای قدمی و فرجی نژاد رییس قبلی حفاظت زندان رجایی شهر که هم‌اکنون مسول حفاظت واحد ۳ قزل‌حصار است روبه رو شدند و کتاب‌های دینی اهل سنت را داخل سطل اشغال انداخته و به آن‌ها بی‌احترامی کرده‌اند.»

زندانیان