نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال رسول رضوی به زندان تبریز پس از ۵۷ روز حبس در سلول انفرادی

29-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: رسول رضوی فعال مدنی آذربایجان پس از ۵۷ روز بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات، به زندان تبریز منتقل گردید.

 

به گزارش آذوح این فعال سیاسی آذربایجان که صبح روز چهارشنبه ١٣ آذر توسط مامورین اداراه اطلاعات در منزل پدری، در تبریز بازداشت شد به شدت مورد شکنجه قرار گرفته است.

 

مامورین اداراه اطلاعات پس از بازداشت وی، ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی وی از جمله کتب، سی دی و کامپیوتر را به همراه خود برده اند. به گزارش یکی از نزدیکان این خانواده‌، رسول رضوی بعلت جراحات ناشی از شکنجه، روز اربعین به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل و دوباره به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز بازگردانده شده است.

 

رسول رضوی تاکنون تنها یکبار تماس تلفنی با خانواده خود داشته است و پیگیری های خانواده این فعال مدنی برای اطلاع از علت دستگیری و وضعیت سلامت جسمانی وی بی نتیجه مانده است.

 

خانواده وی برای اطلاع از سرنوشت این فعال مدنی، در دیداری که با آقای محمدزاده بازپرس شعبه ٢٠ دادسرای انقلاب تبریز داشته اند با برخورد و سخنان توهین کننده وی روبرو شده اند. وی در جواب خانواده رسول رضوی گفته است که: “هرکاری از دستتان بر می‌آید بکنید جواب نخواهم داد، اجازه دیدار نخواهیم داد.”

 

یکی از نزدیکان این فعال اظهار داشته‌ که وی به اتهام‌های واهی مورد شکنجه فیزیکی واقع گردیده، به طوری که برای منتقل نمودن این فعال به اتاق بازجویی از ویلچر استفاده می‌شده است و این نیز بر نگرانی‌ها از وضعیت جسمی این فعال افزوده است.

 

خاطر نشان می‌شود که این فعال سیاسی پیش‌تر، روز یکشنبه ۱۷مهر ماه ۹۰ نیز هنگام بازگشت از محل کار توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و تحت شدید ترین فشارهای روحی و جسمی قرار گرفته بود.

 

وی روز شنبه ۲۳ مهر ماه ۹۰ از زندان به اداره اطلاعات منتقل شده و پس از ۱۰ روز دوشنبه ۳ آبان ماه همان سال به زندان مرکزی تبریز منتقل و در نهایت پس از تحمل ۱۶ روز به قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد می شود.

برچسب ها:

زندانیان