نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال رسول رضوی و مرتضی مرادپور به «زندانی در کرج»

6-نوامبر-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: رسول رضوی و مرتضی مرادپور، دو زندانی سیاسی زندان مرکزی تبریز که در اعتصاب غذا نیز هستند به یکی از زندان‌های کرج منتقل شده‌اند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این دو زندانی روز ۱۳ آبان ماه جاری و بدون اطلاع قبلی و به طور ناگهانی از زندان مرکزی تبریز به یکی از زندان‌های شهرستان کرج منتقل شده‌اند.

یکی از اعضای خانواده‌ی این زندانیان در گفت‌و‌گویی با گزارش‌گر «نفس در قفس» در این خصوص گفت: «دیروز وقت ملاقات این دو نفر بود و ما طبق معمول به زندان مراجعه کردیم که متوجه شدیم آن دو در این زندان نیستند. در برگه‌ی صورت وضعیت زندانی جلوی نام این دو نفر نوشته شده بود: ‘انتقال به ندامتگاه کرج’.»

این منبع مطلع ادامه داد: «در گفت‌وگو با دادیار ناظر زندان وی مشخص نکرد که رسول و مرتضی دقیقا به کدام زندان در کرج منتقل شده‌اند اما به احتمال زیاد این دو زندانی سیاسی به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند.»

رسول رضوی از روز ۱۲ مهر ۹۵ در اعتراض به «احکام صادره دادگاه انقلاب و فشار نیروهای امنیتی در خصوص روند پرونده‌اش» دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

مرتضی مرادپور نیز از روز ۴ آبان ۹۵ در اعتراض به «عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادی‌اش» در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

وی هم‌چنین روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۹۵ در بند ۱۲ محکومین زندان مرکزی تبریز پس از اعتراض به عملکرد مسئولان بند، مورد ضرب و شتم ماموران انتظامات قرار گرفته و برای مدتی دچار بیهوشی شد.

این اتفاق پس از آن صورت گرفت که حسین علی‌محمدی دیگر زندانی سیاسی آذربایجانی به تحقیر یک زندانی تبعه کشور لهستان از سوی سه زندانی اعتراض کرد و پس از این اعتراض از سوی این سه زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه سر دچار جراحت شد.

پس از این اتفاق، انتظامات بند ۱۲محکومین زندان تبریز با ایجاد جو رعب و وحشت و تهدید به مرگ این فعالان آذربایجانی در پی فشار برای انصراف از شکایت و عدم پیگیری ماجرای ضرب و شتم شدند.

گفتنی است، حسین علی‌محمدی نیز در بند ۱۲ محکومین زندان مرکزی تبریز در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

زندانیان