نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال سهیل عربی به اندرزگاه ۴ زندان رجایی‌شهرکرج

18-نوامبر-2020

گروه خبری: زندانیان - کارگران و اصناف -

نفس در قفس، ۲۸ آبان ۱۳۹۹: سهیل عربی زندانی سیاسی که پیش از این به بند دو الف زندان اوین منتقل شده بود دوشنبه شب ۲۶ آبان ۹۹ به سالن ۱۰ اندرزگاه ۴ زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، سهیل عربی درتاریخ ۲۸ شهریورماه امسال به صورت تنبیهی از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد و به مدت ۳۳ روز در یکی از سلول‌های انفرادی این زندان معروف به سوئیت نگهداری شد و پس از آن به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی روز ۱۸ آبان ۱۳۹۹ به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد و روز دوشنبه ۲۶ آبان به اندرزگاه ۴ نزد سایر زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

سهیل عربی روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه ۹۹ پس از ۳۳ روز نگهداری در یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج طی تماسی تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود به بند دو الف زندان اوین خبر داد. سهیل عربی با پرونده سازی جدید به اتهام ارتباط با رسانه های خارجی رو به رو شده است.

سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است. وی در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

زندانیان