نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال عبدالله صدوقی به پزشک با پابند / وخامت وضعیت جسمانی

21-آگوست-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: عبدالله صدوقی (گونتای) فعال  مدنی در بند آذربایجانی به پزشک متخصص منتقل شد.

 

به گزارش اویان نیوز، روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۲ پس از موافقت مسئولین زندان عبدالله صدوقی (گونتای) فعال مدنی آذربایجانی جهت معاینه به پزشک متخصص منتقل گردید.

 

عبدالله صدوقی (گونتای) به همراه ۳ تن از ماموران زندان مرکزی تبریز با دست بند و پابند برای معاینه به پزشک متخصص اورتوپد منتقل گردیده است.

 

بنا به اظهار پزشک متخصص این فعال آذربایجانی نیاز مبرم به عمل جراحی و استراحت پزشکی دارد.

 

به رغم عفونت زانوی این فعال آذربایجانی مسئولین زندان مرکزی تبریز با درخواست انتقال وی به پزشک متخصص و انجام معاینات تخصصی بر روی زانوی وی مخالفت می نمودند.

 

به گفته نزدیکان این فعال آذربایجانی وی علاوه بر مشکل آرتروز پا و عفونت زانو، از عوارض اعتصاب غذای اخیر خود نیز رنج می برد؛ عبدالله صدوقی (گونتای) ۱۵ مرداد ۹۲ در حمایت از اعتصاب غذای محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو،لطیف حسنی و بهبود قلیزاده دست به اعتصاب غذا زد.

 

بر اساس این گزارش وضعیت و شرایط زندان مرکزی تبریز باعث وخیم تر شدن وضعیت جسمانی وی شده است.

 

روز ۲۴ اردیبهشت ۹۲ این فعال آذربایجانی از سوی ماموران امنیتی جهت گذراندن محکومیت ۱ سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.

 

عبدالله صدوقی(گونتای) ۲ شهریور۹۰ به همراه ۲۸ تن از فعالین  مدنی آذربایجانی در محله قوم تپه تبریز دستگیر شده بود . این جلسه از سوی فعالین مدنی آذربایجانی به منظور چاره اندیشی و ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه تشکیل یافته بود.

 

گفتنی است عبدالله صدوقی به خاطر فعالیت های هویت طلبانه خود بارها توسط ماموران امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است.

زندانیان