نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال لقمان عزیزی به بند عمومی زندان اشنویه

19-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ،۲۸ تیر ۱۴۰۰: لقمان عزیزی شهروند بازداشتی اهل اشنویه  بعد از ۲۸ روز از بازداشتگاه سپاه پاسداران در ارومیه به زندان اشنویه منتقل شد. این زندانی سیاسی سابق، روز دوشنبه ۳۱ خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و سپس به ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، لقمان عزیزی زندانی سیاسی سابق و شهروند بازداشتی اهل اشنویه با اتمام مراحل بازجویی از یکی از بازداشتگاههای سپاه پاسداران در ارومیه به زندان اشنویه منتقل شد.

وی روز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰، بدون ارائه‌ی حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و پس از مدتی به یکی از بازداشتگاههای امنیتی سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شده بود.

آقای عزیزی در تیرماه سال ۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و اسفندماه همان سال از بابت اتهامات «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام، اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و همچنین «تبلیغ علیه نظام» مجموعا به ١۶ سال حبس محکوم شده بود. این حکم در تیرماه سال ۹۶، در مرحله‌ی تجدیدنظر به ۵ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. او مدتی قبل با پایان دوران محکومیت خود آزاد شده بود.

زندانیان