نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال متهمان پرونده اعتراض‌های هفت‌تپه به دادگاه انقلاب و بازداشت سه تن دیگر

3-آگوست-2019

گروه خبری: زنان - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: همزمان با برگزاری دادگاه بازداشت‌شدگان اعتراض‌های کارگری نیشکر هفت‌تپه، سه نفر از نزدیکان آنها نیز در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شدند.

به گزارش رادیو فردا، چند تن از متهمان پرونده اعتراض‌های کارگری نیشکر هفت‌تپه، از جمله اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، روز شنبه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه منتقل شدند.

هنوز جزییاتی از روند محاکمه منتشر نشده، اما سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه پیش از برگزاری دادگاه ابراز امیدواری کرده بود که «این دادگاه عادلانه برگزار شود» و «همه اتهامات متهمان این پرونده رفع گردد».

در همین حال گزارش‌ها حکایت از برخورد نیروهای امنیتی با افراد خانواده و نزدیکان بازداشت‌شدگان اعتراضات هفت تپه دارد که مقابل دادگاه انقلاب حضور یافته بودند.

کمپین‌ حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه روز شنبه خبر داد که «نیروهای لباس‌شخصی» با مراجعه به این افراد در مقابل دادگاه انقلاب و کنترل مدارکشان، رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف‌آبادی را بازداشت کردند.

بنابر همین گزارش، این سه نفر به پلیس امنیت منتقل شدند.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سپیده قلیان خواستار آزادی او و دیگر فعالان کارگری از جمله اسماعیل بخشی شده بود.

سپیده قلیان از اول مرداد در اعتراض به «بدرفتاری مسئولان زندان با خانواده‌اش و شرایط ناگوار» محل بازداشت خود در زندان شهر ری اعتصاب غذا کرده است.

طبق گزارش‌ها مقرر شده بود که روز شنبه دادگاه اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، علی نجاتی، عسل محمدی، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی و امیرحسین محمدی‌فر برگزار شود.

زندانیان