نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال مجتبی بیرانوند، درویش گنابادی در اعتصاب غذا به درمانگاه زندان تهران بزرگ

6-سپتامبر-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مجتبی بیرانوند، درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ که پس از حمله روز چهارشنبه ۷ شهریورماه نیروهای گارد زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زده است، روز پنج‌شبه ۱۵ شهریورماه در اثر افت شدید فشار به دلیل اعتصاب غذا، به درمانگاه زندان منتقل شد.

به گزارش مجذوبان نور، مجتبی بیرانوند که به همراه شانزده تن دیگر از دراویش گنابادی زندانی در زندان تهران بزرگ (فشافویه) دست به اعتصاب غذا زده بود در اثر افت شدید فشار به دلیل اعتصاب غذا به درمانگاه زندان منتقل شد.

این درویش گنابادی به دلیل پافشاری بر خواسته‌هایی که از اعتصاب غذای خود عنوان کرده از پذیرفتن سرم و اعزام به بیمارستان امتناع کرده است.

مجتبی بیرانوند  پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس و ۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان محکوم شده بود.

صبح روز چهارشنبه ۷ شهریورماه نیروهای گارد زندان تهران بزرگ به درویشان متحصن در تیپ ۳ حمله‌ور شده و آنان را با شوکر و باتوم مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند.

ساعاتی پس از این حمله و با پایان ضرب و شتم، تمامی دراویش محبوس در تیپ ۳ به سلول‌های انفرادی زندان منتقل شده و در پی این حادثه هجده تن از درویشان محبوس در تیپ ۴ زندان تهران بزرگ نیز که نسبت به حمله نیروهای گارد این زندان به درویشان متحصن در تیپ ۳ معترض بودند، به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

زندانیان