نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال مهرداد صبوری و افشین ندیمی به زندان مرکزی سنندج و تجمع خانواده های آن‌ها

10-دسامبر-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: خانواده های دو عضو بازداشتی کمیته هماهنگی ، مهراد صبوری و افشین ندیمی روز شنبه ۱۶ آذر ۹۲ جهت مشخص شدن وضعیت فرزندانشان در مقابل اداره اطلاعات شهر کامیاران دست به تجمع زدند.

به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، خانواده نامبردگان که خواهان روشن شدن وضعیت عزیزانشان بودند در مقابل تهدید نیروهای اداره اطلاعات مبنی بر غیر قانونی و جرم بودن این تجمع ،با صدای رسا فریاد می زدند ما باید بدانیم فرزندانمان به چه جرمی بازداشت و در کجا هستند یاهمه ما را بازداشت کنید یا فرزندانمان را ازاد کنید.آیا جرم آنها این است که به خاطر بیکاری مجبور شدند تا برای پیداکردن کار تن به دوری ازدیار و خانواده دهند و به کشوری دیگر مهاجرت کنند.

 

با فرا خواندن نیرو های امنیتی و آگاهی توسط اداره اطلاعات ،از خانواده ها خواسته شد تا به تجمع خود پایان دهند و شروع کردند به پراکنده کردن آنها ،اما معترضین که هر لحظه بر تعدادشان نیز افزوده می شد بر ازادی عزیزانشان پافشاری کردند که درنهایت اداره اطلاعات اعلام کرد به زودی وضعیت دستگیر شدگان را روشن خواهد کرد و تجمع کنندگان به تجمع پایان دادند.

 

در پی این تجمع افشین ندیمی و مهردا د صبوری طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده، آنها را از نگرانی بیرون آوردند و امروز صبح نیز این دو عضو بازداشت شده به زندان مرکزی سنندج انتقال داده شدند.

زندانیان